SENSOR, TAYANCH-HARAKAT INTELLEKT VA NUTQ BUZILISHLARI QO’SHILIB KELGAN MUJASSAM NUQSONLI BOLALAR
Keywords:
sensor buzilish, tayanch-harakat tizimi, intellekt buzilishi, nutq buzilishi, inklyuziv ta’lim. mujassam nuqsonlar, maxsus ta’lim, reabilitatsiya, psixologik rivojlanish, pedagogik yondashuv, ijtimoiy moslashuv, innovatsion metodlar.Abstract
Ushbu maqolada sensor, tayanch-harakat, intellekt va nutq buzilishlari qo‘shilib kelgan mujassam nuqsonli bolalarning rivojlanish jarayonidagi murakkabliklar, ularning psixofiziologik, ijtimoiy va pedagogik xususiyatlari tahlil qilingan. Bolalarni samarali reabilitatsiya qilishda zamonaviy metodlar va multidisiplinar yondashuvning ahamiyati yoritilgan.Bundan tashqari, maqolada bunday bolalar bilan ishlashda zamonaviy yondashuvlarning o‘rni tahlil qilinib, maxsus ta’lim va reabilitatsiya muassasalarida qo‘llanilayotgan ilg‘or metodika va texnologiyalar haqida batafsil ma’lumot berilgan. Maqola xalqaro tajribaga asoslanib, mujassam nuqsonlarga ega bolalar uchun samarali yordam strategiyalarini ham o‘z ichiga oladi.
References
Астапова Н.А. Коррекционная педагогика и психология. – М.: Академия, 2022.
Миронова С.Г. Специальная психология детского возраста. – СПб.: Речь, 2021.
UNICEF va WHO tavsiyalari asosidagi reabilitatsiya metodlari.
O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni.
Defektologiya va logopediya bo‘yicha zamonaviy ilmiy adabiyotlar.