RIVOJLANISHIDA MUJASSAM NUQSONGA EGA BOLGAN BOLALAR BILAN OLIB BORILADIGAN KORREKSION ISHLAR TIZIMI
Keywords:
rivojlanishida mujassam nuqson, korreksion ishlar, logopedik yondashuv, maxsus ta’lim, defektologiya, pedagogik metodlar, psixologik yordam, kommunikativ rivojlanish, ijtimoiy moslashuv, individual yondashuv.Abstract
Ushbu maqolada rivojlanishida mujassam nuqsonlarga ega bo‘lgan bolalar bilan olib boriladigan korreksion ishlar tizimi tahlil qilinadi. Bolalarning nutqiy, jismoniy va kognitiv rivojlanishidagi buzilishlar kompleks yondashuvni talab qiladi. Shuning uchun maqolada logopedik, psixologik va pedagogik yondashuvlar uyg‘unligi, individual va guruhiy mashg‘ulotlarning ahamiyati ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot natijalari tajriba va ilmiy manbalarga asoslangan holda keltirilgan bo‘lib, maxsus metodikalarning samaradorligi tahlil qilinadi. Maqola defektologlar, logopedlar va maxsus pedagoglar uchun amaliy tavsiyalar berish bilan ahamiyatlidir.
References
Turdieva N., Inoyatova M. (2019). Defektologiya asoslari. Toshkent: O‘zbekiston Milliy ensiklopediyasi.
Abdullaeva M., Xaydarova D. (2021). Maxsus pedagogika va inklyuziv ta’lim. Toshkent: Fan va texnologiya.
Toshpo‘latova M., Ro‘ziyeva D. (2018). Logopediya: nazariya va amaliyot Toshkent: O‘qituvchi.
Лебединская К.С. (2003). Нарушения психического развития у детей: диагностика и коррекция. Москва: Академия.
Выготский Л.С. (1978). Мышление и речь. Москва: Педагогика.