INTELLEKTI VA TAYANCH-HARAKAT APPARATI TIZIMI BUZILGAN BOLALAR

INTELLEKTI VA TAYANCH-HARAKAT APPARATI TIZIMI BUZILGAN BOLALAR

Authors

  • Abdug’aniyeva Sadoqat Baxtiyorovna Jizzax davlat pedagogika universiteti Maxsus pedagogika: logopediya yo’nalishi 4-kurs talabasi
  • Ochilova Munisa Shuxrat qizi Jizzax davlat pedagogika universiteti Maxsus pedagogika: logopediya yo’nalishi 4-kurs talabasi

Keywords:

intellektual buzilishlar, tayanch-harakat tizimi buzilishlari, nutq buzilishlari, dizartriya, anartriya, logopedik ishlar, sensor integratsiya, individual yondashuv, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari.

Abstract

Ushbu maqolada intellekti va tayanch-harakat apparati tizimi buzilgan bolalar bilan olib boriladigan logopedik ishlarning o’ziga xos xususiyatlari, ularning nutq rivojlanishidagi muammolar va reabilitatsiya jarayonida qo’llaniladigan usullar ko’rib chiqiladi. Bunday bolalarda nutq buzilishlari, xususan, dizartriya va anartriya kabi holatlar uchrab, ularning kommunikativ qobiliyatlariga salbiy ta’sir ko’rsatadi. Maqolada logopedik ishlarni tashkil etishda individual yondashuv, sensor integratsiya texnologiyalaridan foydalanish va ko’p tarmoqli yondashuvning ahamiyati ta’kidlanadi. Shuningdek, zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish orqali bolalarning kognitiv faolligini oshirish imkoniyatlari yoritiladi.

References

Mo‘minova L.R. “Maxsus psixologiyaâ€. Samarqand davlat universiteti, 2007.

“Korreksion pedagogika va logopediyaâ€. Guliston davlat universiteti, 2019.

“Defektologiya asoslariâ€. Guliston davlat universiteti, 2020.

“Logopediyaâ€. Renessans ta’lim universiteti, 2023.

“Pedagogik diagnostika va korreksion pedagogikaâ€. Jizzax davlat pedagogika universiteti, 2019.

Downloads

Published

2025-03-01
Loading...