AUTIZM SINDROMILI BOLALAR NUTQ NUQSONLARINING KORREKSION PEDAGOGIK TA'LIMIDA LOGOPEDIK ISH
Keywords:
Autizm sindromi, nutq nuqsonlari, logopedik ish, korreksion ta'lim, echolaliya, vizual qo‘llab-quvvatlash, ijtimoiy muloqot, bolalar rivojlanishi.Abstract
Mazkur maqolada autizm sindromli bolalarning nutq nuqsonlarini bartaraf etishda logopedik ishning o‘rni va ahamiyati tahlil qilingan. Autizm spektri buzilishlari bo‘lgan bolalarda kuzatiladigan asosiy nutq muammolari va ularni korreksion ta'lim jarayonida hal etishga yo‘naltirilgan metodlar ko‘rib chiqilgan. Shuningdek, vizual qo‘llab-quvvatlash, sensorli integratsiya usullari va ijtimoiy o‘yinlardan foydalanish muhimligi ta'kidlangan. Logopedik ishning bolaning individual ehtiyojlariga mos ravishda tashkil etilishi ijobiy natijalarga erishish imkonini oshiradi.
References
Aynitdinova, G.A. "Autizm sindromi bo‘lgan bolalarda nutq nuqsonlari: diagnostika va korreksiya." – Toshkent, 2020.
Volkova, L.S. "Logopediya: maxsus ta'lim metodlari." – Moskva: Prosveshcheniye, 2018.
Melnikova, S.V. "Autizmli bolalar bilan ishlashda zamonaviy korreksion texnologiyalar." – Sankt-Peterburg, 2019.
Baryaeva, L.B. "Autizm spektri buzilishlarini korreksiya qilishda logopedik ish usullari." – Kazan, 2021.
Tugusheva, N.V. "Bolalarda echolaliya va uni bartaraf etish yo‘llari." – Moskva, 2017.
Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti (JSST). "Autizm spektri buzilishlari: umumiy ko‘rsatmalar va strategiyalar." – JSST, 2021.
Smith, A., & Bryson, S. "Autism Spectrum Disorders: Communication Challenges and Intervention Strategies." – New York: Springer, 2018.
Griboedova, E.A. "Logopediya uchun vizual materiallardan foydalanish." – Yekaterinburg, 2020.
O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta'limi vazirligi. "Korreksion ta'lim dasturlari." – Toshkent, 2022.
Vygotsky, L.S. "Mind in Society: Development of Higher Psychological Processes." – Cambridge: Harvard University Press, 1978.