BOSHLANG‘ICH MAKTAB O‘QUVCHILARIGA RUS TILINI O‘RGATISHDA RAQAMLI TEXNOLOGIYALAR ASOSIDAGI O‘QUV METODLARINING LINGVISTIK KOMPETENSIYANI SHAKLLANTIRISHDAGI ROLI
Keywords:
rus tili, raqamli texnologiyalar, lingvistik kompetensiya, boshlang‘ich ta’lim, interaktiv metodlar.Abstract
Ushbu maqolada boshlang‘ich maktab o‘quvchilariga rus tilini o‘rgatishda raqamli texnologiyalar asosida shakllangan innovatsion metodlarning lingvistik kompetensiyani rivojlantirishdagi o‘rni tahlil qilinadi. Til o‘rganish jarayonida o‘quvchilarning eshitish, o‘qish, yozish va og‘zaki nutq ko‘nikmalarini kompleks tarzda rivojlantirishda interaktiv va multimediya vositalarining ahamiyati alohida ta’kidlanadi. Tadqiqotda real tajriba asosida olingan statistik ma’lumotlar keltirilib, an’anaviy ta’lim usullari bilan raqamli metodlar samaradorligi solishtiriladi. Shuningdek, o‘qituvchilarning raqamli kompetensiyasini rivojlantirish, individual yondashuvni amalga oshirish va til o‘rganishda o‘quvchilarda motivatsiyani shakllantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar berilgan. Ushbu maqola zamonaviy ta’lim tizimida rus tilini o‘rgatish samaradorligini oshirishga qaratilgan ilmiy-nazariy va amaliy asoslarni taqdim etadi.
References
Solovyeva N.A. “Metody obucheniya russkomu yazyku v nachal'noy shkole”, Moskva, 2021.
Karimova D. “Innovatsion pedagogik texnologiyalar asosida til o‘qitish uslublari”, Toshkent, 2022.
UNESCO. “Digital learning in primary education: Global trends and results”, 2023.
O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi ma’lumotlari, 2024.
"Raqamli maktab" dasturi natijalari, O‘zbekiston Respublikasi Raqamli texnologiyalar vazirligi, 2024.