INKLYUZIV TAʼLIM TIZIMIDA MAXSUS EHTIYOJGA EGA BOLALARNI OāQITISH MASALASI
Keywords:
inklyuziv taʼlim, maxsus ehtiyojga ega bolalar, pedagogik yondashuv, taʼlim tizimi, individual rivojlanish, ijtimoiy integratsiya, moslashtirilgan muhit, oāqituvchi malakasi, ijtimoiy adolat, differensial taʼlim.Abstract
Ushbu maqolada zamonaviy taʼlim tizimida inklyuziv taʼlimning oārni va uning maxsus ehtiyojga ega bolalarni oāqitishdagi ahamiyati tahlil qilinadi. Inklyuziv taʼlim tushunchasi, asosiy prinsip va yondashuvlari, maxsus ehtiyojli bolalarning tasnifi hamda ularning taʼlim jarayoniga toālaqonli jalb etilishi uchun zaruriy shart-sharoitlar yoritilgan. Shuningdek, amaliyotdagi dolzarb muammolar va ularni bartaraf etish boāyicha takliflar berilgan. Mamlakatimizda olib borilayotgan ilgāor tajribalar misolida inklyuziv taʼlimning istiqbollari ochib berilgan. Maqola taʼlim tizimi ishtirokchilari ā pedagoglar, mutaxassislar, tadqiqotchilar va qaror qabul qiluvchilar uchun foydali maʼlumot manbai boālib xizmat qiladi.
References
Soliyeva, D.S. (2021). Inklyuziv taʼlim asoslari. ā Toshkent: TDPU nashriyoti.
Norqulova, N. (2022). "Maxsus ehtiyojli bolalar bilan ishlashda psixologik yondashuvlar", Pedagogika va psixologiya jurnali, ā4, 45ā50-bet.
Slee, R. (2011). The Irregular School: Exclusion, Schooling and Inclusive Education. Routledge.
Oāzbekiston Respublikasi Prezidentining PQā4860-sonli Qarori: "Nogironligi boālgan shaxslar uchun inklyuziv taʼlimni joriy etish chora-tadbirlari toāgārisida". ā 2020-yil 13-avgust.