TALABALAR ORASIDA JISMONIY FAOLLIK: RIVOJLANTIRISH STRATEGIYALARI VA MOTIVATSIYA OMILLARI
Keywords:
Jismoniy tarbiya, sport, ta’lim jarayoni, akademik natijalar, jismoniy faollik, sog‘lom turmush tarzi, stressni boshqarish, innovatsion metodlar.Abstract
Ushbu maqolada jismoniy tarbiya va sportning ta’lim jarayoniga ta’siri tahlil qilinadi. Maqola davomida jismoniy mashg‘ulotlarning talabalarning akademik natijalari, psixologik holati va umumiy faoliyatiga bo‘lgan ta’siri o‘rganildi. Ilmiy maqola natijalari shuni ko‘rsatadiki, muntazam jismoniy faollik bilan shug‘ullanuvchi talabalar diqqatni jamlash, stressni boshqarish va ijtimoiy faoliyatda ishtirok etish borasida yuqori natijalarga ega bo‘ladilar. Shuningdek, maqolada jismoniy tarbiyaning ta’lim samaradorligini oshirishdagi roli, innovatsion usullar hamda sportning umumiy ta’lim tizimidagi ahamiyati yoritilgan. Olingan natijalar asosida talabalarning jismoniy faolligini oshirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.
References
Назаров, И. Ҳ. (2020). Жисмоний тарбия ва спорт педагогикаси. Тошкент: Фан.
Karimov, A. (2019). Talabalarning jismoniy tarbiya mashg‘ulotlariga motivatsiyasini oshirish usullari. O‘zbekiston pedagogika jurnali, 4(2), 35-42.
Matyoqubov, Sh. (2021). Jismoniy tarbiyaning ta’lim jarayoniga ta’siri va innovatsion metodlari. Jismoniy madaniyat va sport ilmiy jurnali, 2(3), 55-63.
World Health Organization (2020). Global Recommendations on Physical Activity for Health. WHO Press.
Бакиев, У. (2018). Университет талабалари учун жисмоний тарбия дастурлари. Тошкент: Узбекистон миллий энциклопедияси.
Roberts, G. C., & Treasure, D. C. (2019). Advances in motivation in sport and exercise. Human Kinetics.
Алимов, Ф. (2017). Спорт психологияси ва талабаларнинг мотивацияси. Самарқанд давлат университети нашриёти.
Shephard, R. J. (2020). Physical Activity and Academic Performance. Journal of Sports Sciences, 38(4), 15-29.
Cox, A. E., & Smith, A. L. (2018). The impact of physical education on student well-being and academic achievement. International Journal of Physical Education, 33(1), 25-40.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2020). Self-Determination Theory and the Role of Physical Activity in Academic Motivation. Journal of Educational Psychology, 112(5), 785-798.
Downloads
Published
Versions
- 2025-03-06 (2)
- 2025-03-01 (1)