MENDELEYEV DAVRIY SISTEMASIDAGI YONAKI GURUH ELEMENTLARINI O‘QITISHDA YANGI PEDAGOGIK TEXNOLOGIYALAR
Keywords:
Mendeleyev davriy sistemasi, yonaki guruh elementlari, pedagogik texnologiyalar, klaster, insert, keys-stadi, akvarium usuli, simulyatsiya, kimyo ta’limi, innovatsion metodlar.Abstract
Ushbu maqolada Mendeleyev davriy sistemasidagi yonaki guruh (d-oila va f-oila) elementlarini umumiy o‘rta ta’lim kimyo kursida o‘qitish jarayonida uchraydigan muammolar va ularni bartaraf etishda yangi pedagogik texnologiyalarni qo‘llash imkoniyatlari yoritilgan. Klaster, insert, keys-stadi, akvarium va raqamli simulyatsiyalar kabi zamonaviy metodlarning mazkur murakkab mavzuni o‘quvchilarga samarali va qiziqarli tarzda o‘rgatishdagi ahamiyati tahlil qilingan. Maqolada o‘quvchilarda tahliliy fikrlash, fanlararo bog‘liqlik va amaliy yondashuvlarni shakllantirishga xizmat qiluvchi metodik tavsiyalar ham berilgan.
References
Soliyev, S., Xolbo‘tayev, M., & Karimova, Z. Kimyo darslarida interfaol metodlardan foydalanish. Toshkent: “O‘qituvchi” nashriyoti. 2019.
Qodirov, A. Pedagogik texnologiyalar asoslari. Toshkent: “Fan va texnologiya”. 2021.
Shirinov, N. Davriy sistema va elementlar kimyosi. Toshkent: TDPU nashriyoti. 2018.
Nazarov, D. “Kimyo darslarida innovatsion texnologiyalarni qo‘llash samaradorligi”. // Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar jurnali, №3, 2020.
O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarining 8–9-sinflari uchun kimyo fanidan darslik. Toshkent: “Yangi asr avlodi”. 2021.
Karimova, M. “Davriy sistema elementlarini o‘rgatishda raqamli simulyatsiyalarning o‘rni”. // Kimyo va biologiya ta’limida raqamli yondashuvlar, Respublika ilmiy-amaliy anjumani materiallari. – Toshkent: TDPU, 2022.