KURSANTLARNI KASBGA TAYYORLASHDA PEDAGOGIK FAOLIYATNING SAMARADORLIGINI OSHIRISH YO‘LLARI
Keywords:
pedagogik faoliyat, samaradorlik, innovatsion metodlar, psixologik yondashuv, motivatsiya, interfaol ta’lim, kompetensiya, o‘qituvchi mahorati..Abstract
Mazkur maqolada kursantlarni kasbga tayyorlash jarayonida pedagogik faoliyatning samaradorligini oshirish masalalari chuqur tahlil qilingan. Hozirgi davrda ta’lim jarayonining sifat va natijadorligini belgilovchi omillar qatorida o‘qituvchi faoliyatining kasbiy mahorati, zamonaviy pedagogik texnologiyalardan samarali foydalanish, shuningdek, psixologik yondashuvning ahamiyati alohida o‘rin tutadi. Kursantlarni kasbiy tayyorlashda o‘qituvchi faqat bilim beruvchi emas, balki ruhiy va axloqiy shakllanish jarayonida yo‘l ko‘rsatuvchi, motivatsiya manbai va shaxsiy o‘rnak bo‘lishi zarurligi ta’kidlanadi. Maqolada pedagogik faoliyat samaradorligini oshirishning bir necha muhim yo‘nalishlari keltirilgan: innovatsion ta’lim texnologiyalarini joriy etish, interfaol mashg‘ulotlardan foydalanish, amaliy trening va refleksiv tahlil asosida kursantlarning mustaqil fikrlash va kasbiy mas’uliyatini rivojlantirish. Shuningdek, ta’lim jarayonida psixologik-pedagogik muhitni ijobiy shakllantirish, o‘qituvchi va kursant o‘rtasida o‘zaro hurmat, ishonch va hamkorlik muhitini yaratish muhim ahamiyatga ega ekanligi ko‘rsatib o‘tiladi. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, pedagogik samaradorlikni oshirish kursantlarning nafaqat nazariy bilim, balki amaliy ko‘nikma, ijtimoiy mas’uliyat va axloqiy tayyorgarligini rivojlantiradi. Bunda ta’lim jarayonini shaxsga yo‘naltirilgan yondashuv asosida tashkil etish, har bir kursantning individual psixologik xususiyatlarini inobatga olish zarurligi ta’kidlanadi. Xulosa o‘rnida shuni aytish mumkinki, kursantlarni kasbiy tayyorlashda pedagogik faoliyat samaradorligini oshirish — bu nafaqat o‘qituvchining mahoratini oshirish, balki ta’limning ma’naviy, axloqiy va ijtimoiy jihatlarini uyg‘unlashtirish jarayonidir..
References
Karimov I.A. “Yuksak ma’naviyat — yengilmas kuch”. — Toshkent: Ma’naviyat, 2008.
G‘ulomov A., To‘raqulov A. “Pedagogika nazariyasi va amaliyoti”. — Toshkent: Fan va texnologiya, 2019.
Abdullayeva D. “Kasbiy tayyorgarlik jarayonida psixologik-pedagogik yondashuvlar”. // Oliy ta’lim muassasalari jurnali, 2022-yil, №3.
Yo‘ldoshev J., Hasanov N. “Ta’lim jarayonida innovatsion texnologiyalar”. — Toshkent: Iqtisodiyot, 2020.