BIRLAMCHI XARAKTERDAGI NUTQ VA ESHITUV NUQSONLARIGA EGA BO’LGAN BOLALAR BILAN LOGOPEDIK ISH XUSUSIYATLARI.

BIRLAMCHI XARAKTERDAGI NUTQ VA ESHITUV NUQSONLARIGA EGA BO’LGAN BOLALAR BILAN LOGOPEDIK ISH XUSUSIYATLARI.

Authors

  • Xolmurzayeva Rayhonoy Bahodir qizi JDPU Defektologiya yo’nalishi 4-bosqich talabasi

Keywords:

birlamchi nutq nuqsonlari,eshituv nuqsonlari,logopedik ish,,logopedik metodlar,logoped-psixologik yordam,nutq va eshituv buzilishlari,‘qituvchi-logoped roli,o‘yin orqali ta'lim,interaktiv metodlar,nutq va eshituv qobiliyatlari,muloqot rivojlanishi

Abstract

Ushbu maqolada birlamchi xarakterdagi nutq va eshituv nuqsonlariga ega bo‘lgan bolalar bilan logopedik ishning xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Nutq va eshituvning rivojlanishidagi kechikishlar yoki buzilishlar bolaning muloqot, o‘zini ifoda etish va ijtimoiy integratsiyasiga salbiy ta'sir ko‘rsatishi mumkin. Maqolada logopedik yordam orqali bunday bolalar bilan ishlashning samarali usullari, jumladan, eshitish va nutqni rivojlantirishga qaratilgan maxsus mashqlar, metodlar va texnikalar tahlil qilinadi. Shuningdek, bolalarning nutq va eshituv imkoniyatlarini yaxshilash uchun psixologik yondashuvlar, individual yondashuvlar va o‘qituvchi-logopedning roli muhim ahamiyatga ega ekani ta'kidlanadi. Maqola logopedik yordamda interaktiv metodlar, oyin orqali ta'lim va boshqa zamonaviy yondashuvlarning samaradorligini ko‘rsatadi. Ushbu ishlar bolaning nutqini rivojlantirish, o‘zini ifoda etish va jamiyatda muvaffaqiyatli integratsiyasini ta'minlashga xizmat qiladi.

References

Xolmuhammadov, R. (2018). Nutq rivojlanishi va uning buzilishlari. Toshkent: Fan va ta'lim nashriyoti.

Shamshodova, T. (2020). Logopedik yordam va metodologiya. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika akademiyasi.

Raxmonov, A. (2017). Nutq va eshituv buzilishlari bo‘lgan bolalar bilan logopedik ish. Toshkent: O‘zbekiston tibbiyot akademiyasi.

Mahmudov, J. (2016). Logopedik ish: metodlar va yondashuvlar. Toshkent: O‘zbekiston davlat nashriyoti.

Sodiqova, D. (2019). O‘qituvchi-logopedning roli va vazifalari. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika institutining nashri.

Mirzayev, M. (2021). Nutq va eshituv nuqsonlari bo‘lgan bolalar bilan ishlashda samarali metodlar. Toshkent: O‘zbekiston psixologiya instituti.

Iskandarov, F. (2018). Logopedik ish va metodologik yondashuvlar. Toshkent: O‘zbekiston ilmiy nashriyoti.

Abdullaeva, N. (2020). Bolalarda nutq va eshituv buzilishlarini diagnostikasi. Toshkent: Fan va ta'lim nashriyoti.

Sharipova, D. (2021). Bolalar psixologiyasi: Nutq va intellektual rivojlanish. Toshkent: O‘zbekiston psixologiya instituti.

Abdullaeva, N. (2018). Mujassam nuqsonli bolalar: Tadqiqotlar va metodologiya. Toshkent: O‘zbekiston ilmiy nashriyoti.

Downloads

Published

2025-03-01
Loading...