RIVOJLANISHIDA MUJASSAM NUQSONGA EGA BO'LGAN BOLALARNI YAKKA O'QITISH DASTURINI LOYIHALASHTIRISHGA ZAMONAVIY YONDASHUV
Keywords:
Inklyuziv ta’lim, maxsus pedagogika, logopedik ish, psixokorreksiya, individual ta’lim dasturi, zamonaviy texnologiyalar, rivojlanish nuqsonlari, moslashtirilgan o‘qitish, pedagogik innovatsiyalar, ijtimoiy moslashuv.Abstract
Mazkur maqolada rivojlanishida mujassam nuqsonlarga ega bo‘lgan bolalarni individual ta’lim dasturi asosida o‘qitish jarayonining zamonaviy yondashuvlari tahlil qilinadi. Inkluziv ta’lim tamoyillari, shaxsga yo‘naltirilgan pedagogik metodlar va texnologiyalar asosida maxsus ehtiyojli bolalarga moslashtirilgan o‘qitish modeli taklif etiladi. Shuningdek, logopedik va psixokorreksion ishlarning ahamiyati, innovatsion metodlar, axborot texnologiyalaridan foydalanish va natijadorlik ko‘rsatkichlari yoritiladi. Tadqiqot natijalari ushbu bolalarning ijtimoiy moslashuvi va ta’lim samaradorligini oshirishga qaratilgan ilmiy-amaliy yondashuvlarni ilgari suradi.
References
Ochilova, M. (2021). Maxsus pedagogika va inklyuziv ta’lim asoslari. Toshkent: Fan nashriyoti.
Rasulova, D. (2020). Nutq nuqsonlari va ularni korreksiya qilish metodikasi. Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi.
Vygotskiy, L.S. (1983). Defektologiya asoslari. Moskva: Pedagogika nashriyoti.
Xaydarov, M. va Abduqodirov, U. (2019). Logopediya: nazariya va amaliyot. Toshkent: Ilm ziyo nashriyoti.
UNESCO (2022). Inclusive education: Global perspectives and strategies. Parij: UNESCO nashriyoti.
Defektologiya ilmiy markazi (2021). Maxsus ehtiyojli bolalarni o‘qitish metodikasi. Toshkent: Innovatsiya nashriyoti.