SENSOR, TAYANCH-HARAKAT, INTELLEKT VA NUTQ BUZILISHLARI QO‘SHILIB KELGAN MUJASSAM NUQSONLI BOLALAR

SENSOR, TAYANCH-HARAKAT, INTELLEKT VA NUTQ BUZILISHLARI QO‘SHILIB KELGAN MUJASSAM NUQSONLI BOLALAR

Authors

  • Qoʻziboyeva Zilola Faxriddin qizi Jizzax Davlat Pedagogika Universiteti Pedagogika va Psixologiya fakulteti Logopediya yoʻnalishi 511-21-guruh

Keywords:

sensor buzilishlar, tayanch-harakat nuqsonlari, intellektual rivojlanish buzilishlari, nutq buzilishlari, mujassam nuqsonlar, maxsus ta’lim, reabilitatsiya, inklyuziv ta’lim, pedagogik yondashuv, psixologik qo‘llab-quvvatlash.

Abstract

Ushbu maqolada sensor, tayanch-harakat, intellekt va nutq buzilishlari qo‘shilib kelgan mujassam nuqsonli bolalarning xususiyatlari, ularning rivojlanish xususiyatlari va jamiyatdagi o‘rni tahlil qilinadi. Shuningdek, ushbu bolalarga ko‘rsatiladigan pedagogik, psixologik va tibbiy yondashuvlar haqida ma’lumot beriladi. Tadqiqotda maxsus ta’lim usullari, reabilitatsiya jarayonlari va inklyuziv ta’lim tamoyillari yoritiladi.Maqolada, shuningdek, bunday bolalar bilan ishlashda oilaning o‘rni, ijtimoiy muhitning ta’siri va davlat tomonidan ko‘rsatilayotgan yordam dasturlari haqida ham tahliliy fikrlar bayon etiladi.

References

O‘zbekiston Respublikasi “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. (So‘nggi tahriri).

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Nogironligi bo‘lgan bolalar uchun ta’lim va reabilitatsiya tizimini takomillashtirish to‘g‘risida”gi qarori.

Defektologiya va maxsus pedagogika bo‘yicha ilmiy maqolalar to‘plami. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2023.

Vygotskiy L.S. “Defektologiya asoslari” – Moskva: Pedagogika, 2020.

Semyonov V.L. “Mujassam nuqsonli bolalar bilan ishlash metodikasi” – Sankt-Peterburg, 2019.

O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi. “Maxsus maktabgacha ta’lim muassasalari uchun dastur va metodik tavsiyalar” – Toshkent, 2022.

Jahon sog‘liqni saqlash tashkiloti (WHO) “Nogironligi bo‘lgan bolalar uchun reabilitatsiya yo‘nalishlari” – Jeneva, 2021.

Downloads

Published

2025-03-01
Loading...