PIRLS TADQIQOTI DOIRASIDA BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINING O‘QISH KO‘NIKMALARINI BAHOLASH VA RIVOJLANTIRISH YO‘LLARI

PIRLS TADQIQOTI DOIRASIDA BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINING O‘QISH KO‘NIKMALARINI BAHOLASH VA RIVOJLANTIRISH YO‘LLARI

Authors

  • Rahmonova Halima Abdug‘aniyevna Kosonsoy tumani 44-sonli maktabi Boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi

Keywords:

PIRLS, o‘qish savodxonligi, boshlang‘ich ta’lim, baholash mezoni, innovatsion yondashuv.

Abstract

Ushbu maqolada PIRLS xalqaro tadqiqoti doirasida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining o‘qish ko‘nikmalarini baholash va rivojlantirish masalalari yoritilgan. Tadqiqotning maqsadi, vazifalari va metodologik asoslari tahlil qilinib, o‘quvchilarning matnni o‘qish, tushunish, tahlil qilish va baholash ko‘nikmalarini rivojlantirish yo‘llari ko‘rsatib berilgan. Shuningdek, misol sifatida matnga asoslangan topshiriq turlari va baholash mezonlari keltirilgan. Maqolada boshlang‘ich ta’limda o‘quvchilarning o‘qish savodxonligini rivojlantirishning dolzarb jihatlari hamda xalqaro tajriba asosidagi samarali yondashuvlar o‘z ifodasini topgan.

References

Юсупова G., & Сабурова S. (2022). Xalqaro baholash dasturlari ( pisa, timss, pirls) va ularni amalda qo‘llay olish. Развитие лингвистики и литературоведения и образовательных технологий в эпоху глобализации,1(1),302,306.извлеченоотhttps://inlibrary.uz/index.php/dllseteg/article/view/5613

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “Xalq ta’limi tizimida ta’lim sifatini baholash sohasidagi xalqaro tadqiqotlarni tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018-yil 8-dekabrdagi 997-sonli qarori.

Assessing Reading, Mathematics and Scientific Literacy: A framework for PISA 2009. OECD, 2009

Khodjamkulov, U., Botirova, S., Shofkorov, A., & Abdirimova, I. (2020). Bases of Organizing Cooperation between Educational Institutions through Clusters (on the Example of the Education System of Uzbekistan). Journal of Critical Reviews, 7(12), 243-247.

Downloads

Published

2025-09-01
Loading...