OLIY TA’LIMDA RAQAMLI TA’LIM MUHITI HAMDA MEDIASAVODXONLIKNI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK IMKONIYATLARI
Keywords:
raqamli ta’lim muhiti, mediasavodxonlik, axborot kompetensiyasi, media madaniyat, psixologik barqarorlik, ta’lim innovatsiyalari.Abstract
Mazkur maqolada raqamli ta’lim muhiti va mediasavodxonlik tushunchalarining mohiyati tahlil qilinib, ularning o‘zaro bog‘liqligi, zamonaviy oliy ta’lim tizimidagi o‘rni, ta’lim jarayoniga integratsiyalashuvi chuqur o‘rganiladi. Shuningdek, raqamli vositalar asosida o‘qitish metodikalarining imkoniyatlari, mediasavod shaxsning shakllanishi, uning axborot tanlash, tahlil qilish va axborotga ongli munosabat bildirishdagi roli pedagogik va psixologik jihatdan ko‘rib chiqiladi. Maqolada raqamli transformatsiyaga mos o‘quv muhitini shakllantirish, o‘qituvchi va talaba hamkorligini takomillashtirish bo‘yicha amaliy takliflar ilgari suriladi.
References
Abdurakhmanova, G., & Kadirova, M. (2020). Digital transformation of education: Trends and prospects in Uzbekistan. Central Asian Problems of Modern Science and Education.
Yusupova, D. (2021). Mediasavodxonlik va axborot madaniyati: psixologik yondashuvlar. Toshkent: TDPU ilmiy to‘plami.
Sattorov, O. (2022). Oliy ta’limda raqamli o‘quv muhitini yaratishning psixologik-pedagogik asoslari. “Ta’lim va taraqqiyot” ilmiy jurnal, 3(2), 121–127.
Qodirova, M. (2020). Zamonaviy ta’limda mediasavod shaxsni shakllantirishning metodik yondashuvlari. O‘zbekiston pedagogik axborot markazi materiallari.
UNESCO (2021). Media and Information Literacy Curriculum for Teachers. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.