ANâANAVIY XONANDALIKDA USTOZ-SHOGIRD ANâANASI
Keywords:
Anâanaviy xonandalik, Ustoz-shogird anâanasi, Oâzbek musiqasi, Maqom sanâati, Xalq kuy va ashulalari, Ogâzaki anâanaviy, Musiqiy meros, Xonanda tayyorlash, Ijrochilik maktablari, Madaniy uzviylikAbstract
Ushbu maqolada anâanaviy oâzbek xonandalik sanâatida ustoz-shogird anâanasining tutgan oârni yoritilgan. Xonandalik sanâati ogâzaki ijodiy meros sifatida avloddan-avlodga aynan ushbu tizim orqali oâtib kelgani taâkidlanadi. Maqolada ustoz-shogird munosabatining mohiyati, amaliy ahamiyati, tarixiy ustozlar va ularning maktablari, shuningdek, zamonaviy sharoitdagi rivojlanish yoânalishlari haqida soâz yuritiladi. Ushbu tizim orqali nafaqat ijrochilik mahorati, balki estetik did, madaniyat va milliy musiqiy meros ham uzluksiz davom ettirilayotgani alohida taâkidlanadi.
References
Alimatov, Y. (1991). Shashmaqom: Musiqa ilmi asoslari. Toshkent: Fan nashriyoti.
Karimov, F. (2005). Oâzbek musiqa madaniyati tarixi. Toshkent: Oâqituvchi nashriyoti.
Gâaniyeva, M. (2014). Xalq ogâzaki ijodi va anâanaviy xonandalik. Buxoro: Buxoro davlat universiteti nashriyoti.
Islomov, M. (2011). Maqom va xonandalik sanâati. Toshkent: Sanâat nashriyoti.
Joârayev, J. (2009). Ijodiy maktab va maânaviy meros. Toshkent: Maânaviyat.
Oâzbekiston Respublikasi Madaniyat vazirligi (2020). Musiqa merosi va ijrochilik anâanalari. Rasmiy nashr.
Tojiev, N. (2016). Ustoz-shogird tizimi va xalq musiqasi. Toshkent: Yangi asr avlodi.